REKLAMAČNÝ PORIADOK V zmysle ustanovení par.411-441 Obchodného zákonníka, zákon č. 513/1991 Z.Z. neskorších znení a Zákone o ochrane spotrebiteľa zákon č. 250/2007 Z.z. upravujeme reklamačný poriadok z 01.09.1995. Reklamácie sa vzťahujú na predaj: rezaných kvetín črepníkových rastlín skla a keramiky dekoračný doplnkový tovar Predávajúci je povinný umožniť predaj tovaru nachádzajúceho sa v predajni podľa vlastného výberu a v požadovanom množstve a kvalite. Predávajúci je povinný kupujúcemu dodať tovar, odovzdať doklady, ktoré sa na tovar vzťahujú a umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke práva k tovaru len čo tento tovar zaplatí. Predávajúci je povinný poučiť kupujúceho o príslušnom ošetrení rezaných a črepníkových rastlín. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho. Ak predávajúci poruší povinnosť podľa bodu 1-3 tohto reklamačného poriadku, má tovar vady. Za vady tovaru sa považuje aj dodanie iného tovaru, resp. vady v dokladoch potrebných na užívanie tovaru. Zárukou za akosť tovaru preberá predávajúci záväzok, že dodaný tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie, alebo si zachová dohodnuté, inak obvyklé vlastnosti. Kupujúci je povinný prezrieť si tovar podľa možností pri prechode nebezpečenstva škody na tovare, pri platení, resp. ak je tovar kupujúcemu odosielaný môže sa prehliadka odložiť do doby, keď je tovar dopravený do miesta určenia. Kupujúci je povinný podať správu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu podľa jednotlivých skupín tovaru nasledovne: rezané a kvitnúce črepníkové rastliny do 24 hodín od ich prevzatia, pričom neošetrené rezané kvety nemôžu byť predmetom reklamácie menšie stálozelené črepníkové rastliny do 3 dní od zakúpenia viacročné stálo zelené črepníkové rastliny (juky, fikusy, draceny, palmy...) do 7 dní od zakúpenia sklo, keramika a dkoračný doplnkový tovar ihneď pri nákupe. Ak si kupujúci túto povinnosť nesplní v stanovených lehotách, právo kupujúceho z vád tovaru sa nemôže prinať. Ak sú nároky z vád tovaru opodstatnené kupujúco môže požadovať: výnemu dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, resp. dodanie chýbajúceho tovaru vrátiť tovar s vystavením dobropisu (peniaze sa za tovar nevracajú). Pri uplatnení vád z tovaru je povinný kupujúci predložiť doklad o kúpe resp. prevzatí tovaru. Bez týchto náležitostí je nárok z vád tovaru neakceptovaný. Tento reklamačný poriadok je aktuálne v platnosti.